Annikas Santoshayoga

Vill ni prova på yoga och passa på att varva ner lite så finns det nu möjlighet att gå på gratis prova-på-yinyoga på Lunnahöjagården under vecka 37.

Vi kör på tisdagar och torsdagar med Kundaliniyoga som är ursprunget till medicinsk yoga. Det finns ofta alternativ om man har problem med vissa rörelser så detta är en yoga som passar för i stort sett alla människor.

Denna gratis prova-på-yinyoga så kör vi ett mjukt och lugnt yinyogapass på ca 1 1/2 timme. Tisdagen den 11 september kl. 18.30  och även på torsdagen kl. 18.30. Kom gärna i god tid, det är öppet 20 min innan träningens start. Det kommer att komma upp datum för mer yinyoga längre fram...

OBS! Begränsat antal platser, föranmälan via mail eller ring. Först till kvarn…

Ny yogaträning på 5 veckor börjar vecka 38. Tisdagar och torsdagar fram till vecka 47 i grupp på 4-9 personer (med reservation för ev ändringar). Det går även bra att komma in i en grupp senare. Passar bra för nybörjare men även för den som utövat yoga innan. Välkommen hit tisdagar och/ eller torsdagar från kl. 18.10 Yogan börjar 20 min senare. Pris: 550 kr för 5 veckor eller 150 kr/ gång. Går bra att betala med swish, kontant eller in på vårt bankkonto.

Har ni frågor så hör av er till Annika på Lunnahöjagården (helst på mail). Tel. 0451-18141 eller mail annikas.santoshayoga@gmail.com

 

Ni tar med er vattenflaska och har bekväma kläder på er, så att ni kan röra er obehindrat. Gärna lite lager på lager för att kunna ta av och på efter behov.

Har ni en egen yogamatta så kan ni ta med den annars finns det mattor att låna. Tänk på att inte äta precis innan yogapasset (låt det gå ca 1 1/2 timma emellan). För yinyoga så har vi en hel del kuddar, klossar, filtar och bolster men vill man ha sina egna så går det bra att ta med.

Kundaliniyoga, en sorts yoga som passar alla människor och kundaliniyogan är ursprunget till medicinskyoga. Det finns ofta alternativ om man har problem med vissa rörelser. Varje pass varar i ca 90 minuter.

Yinyogan är lite annorlunda, inte lika fysisk utan går mer ut på avslappning. I yinyoga "motionerar" man bindväv - det som omsluter musklerna och denna behöver vara elastisk för att kroppen ska må bra och fungera på ett tillfredställande sätt. Yinyogan passar alla men är särskilt bra för att sänka stressnivån i kroppen.

Grundtanken inom all yoga är att skapa balans i kropp, sinne och själ. Detta för att ge styrka och påverka din egen livssituation i positiv riktning. Du gör alltid yoga i din egen takt och gör det du kan utifrån dina förutsättningar.

Yogans positiva effekter

* stärker och mjukar upp våra muskler och leder

* vår andning blir bättre vilket ger mer energi

* vi blir mer avspända och sover bättre

* vi blir uthålligare vilket gör att vi på ett bättre sätt kan möta vardagen

* vi stärker vårt sinne som hjälper oss att tänka klart och fokuserat

* vi jobbar för en attityd av tacksamhet, det stärker vår livsglädje och livskvalitet = Santosha!

 

Har ni frågor så bara hör av er till annika på Lunnahöjagården, skicka gärna mail. Tel. 0451-18141 eller

Mail: annikas.santoshayoga@gmail.com 

 

 

 

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)